Translate

25 Mar 2012

banyak beza Popular dan MPH



semalam pergi kedai buku Popular kat Sunway Pyramid tu dgn housemate aku + boifren dorag.
perancangan asal patut aku ke Low Yat dgn salah seorang ni haaa...mmg da bajet la kan..nk survey macam2 n beli hard disk ke pape la..tp kuasa ALLAH..perancangan kami tidak menjadi.hehe redha laa...pergi next time pun boleh...nape xjadi?sbb dah lamba lak aii..kitorg mmg siap dr awal pg tp transport yg boifren kawan aku bawak ni..depa lewat sikit..punca train lambat..then g amek kete lg..so paham la...xpe xkesah...so abiskan masa dgn hang out together with our partner la..2 pasangan lelaki perempuan.pasangan aku perempuan..dah cam couple lak ai dgn aku..panggil aku roy xtahan tu ahhaha.xpe mmg aku roy ;)

hah kemain panjang lak intro..nk cakap..alang2 da kat sini..ingat nak abeskan la baucar 1 Malaysia ni yg tggal RM50. Puas RM150 aritu pegi MPH beli buku2 ilmiah dan bakinya ni beli lain pulak..mmg beza kalau masuk MPH dan Popular..dulu lg nk cakap tp diamkan je...haha xsampai hati.tapi kali ni terlalu beza..maka aku nak luahkan gak cakap kat sini..yelaa...kat MPH tu aku amek magazine Readers Digest yg kecik molek gituwww  ingat nak tambahkan masuk dlm list abeskan baucar tu..tp bila aku tanya orang kaunter tu dia kata magazine tidak dikira masuk dalam Baucar 1 Malaysia ni..haiyaaaaaaaaaaa T__T
ahhhh lantakk laaa..ni aku kira bayar sendiri..harga dia RM15. kecik cam mastika tp harga kalah harga magazine yg tebal2 tu...xpe..perkara biasa...benda kalau dah nak..cakap ape pun kita tetap nak kan..so beli je la..xyah nak fikir byk.taaaapiiii hah ni laa ceq nak habaq ni....beza MPH dgn Popular....kat MPH xleh guna Baucar 1 Malaysia utk beli magazine..tp kat Popular bolehh sajeeeeeeeee....even kau nak beli headphone,gula2,cooler fan dan macam2 laa semua yg ada kat dalam Popular tu semua bolehhh dibeli guna baucar tu..memandangkan MPH aku pergi aritu byk pen2 yg aku nak dah abes..n tade benda2 yg aku sebut yg ada kat Popular..maka aku beli la buku2 yg boleh menajamkan minda dan psykologi lah konon..huhu.Dan paling berpuas hati..aku dapat gakkk sambar buku motivasi terbaik bg aku..iaitu La Tahzan yg telah ditranslatekan kpd Bahasa Melayu.Memey xlaaa aku nak beli buku Arab..cz aku sendiri xpaham..dulu time diploma dulu aku pernah baca buku ni..tp pinjam dr library...tu pun kawan aku yg pinjam..cz kad aku pinjam da full.Selalu masuk kedai buku beli benda lain...mmg nk beli tp asek laa tertangguh...even harga tak lah terlalu mahal...masih ok laa kalau nak banding harga benda lain yg kita mampu beli kan..kasut RM50 mampu..buku murah ni xmampu...so psykologi time tu menyebabkan aku rembat terus..xnak pikir ape dah..dan selebihnya beli la lain2 keperluan.

HAH ni balik balik...patah balik pasal Popular semalam aku pergi kat Sunway tu...phewwwwwww kemain ramaiii dann punyaaaaaalahh panjang que orang nk bayar tuuu..menjela jela...smpai hjung..berdouble lg..aku n the geng yg dah excited masuk ptg tu..walhal aku hampir nk amek basket..xjd...cz mmber aku cakap sanggup ke tggu ramaaaaii cmniiiiiiiii...dgn segeranya mata aku menoleh ke barisan tersebut...dan eeerrr xpela geng..kita blah je laa...beli kat tmpat lain.Then member aku yg masih berbaki baucar dgn banyaknya..segera mencari destinasi MPH..aku dah masuk gak..tp malas nak beli pape.cz fokus aku mmg nk g Popular je baucar yg berbaki ni..dlm hati ckp "nextweek expired baucar ni, nak xnak aku kena abeskan gak baucar ni"

then da sampai malam....benda sume aku dah pusing 1 Sunway tuu....aku terus cakap kat member yg setia berpartner dgn aku ni..weh jom usyar Popular...da malam ni sure xramai dah kan...tanpa menunggu respon diterima langkah kaki kami laju menuju ke destinasi.

WAHH....panjang lg...em nak ke x..nak ke x...blabalabaala discuss dgn mmber aku..pas msj member lain yg tah kemana dorang pergi..driver ckap nk balik around kul 10..then bila dah dapat kata putus..apa lagi..terus rembat basket..n aku pilih2 la pen yg aku suka...cz MPH dlu aku xbeli sgt pen..xbest...Popular lg BESSST~
semata nak abeskan RM50 baucar ni..aku rembat botol air Bros ni satu...harga RM17.90...plastic...cari yg steel punya xdo lak..so xpelaaa..aku ni dah la kuat minum air...botol yg jadi bekas air selalu botol2 100plus je haaa...tu pun b4 aku betul2 sure nak amek ke x..botol air ni..aku ckp kat mmber aku...perlu ke x..aku amek botol ni...17ringgit leh dpt benda lain..tp pikir2 balik..dan pas member aku cakap..amek je laa..botol yg kat umah tu bkannya tahan lama sgt...emm aku pun bersetuju gak cakap dia tu.Maka anggukan kepala tanda setuju..lantas aku sudah beratur utk membayar..sambil duk kira2 sume benda aku amek ni...cecah RM70 something laaa..alamak...over sudah..pastu member aku g jaga que aku..aku g pulang barang..and process add-minus barang berlaku..orang yg ramai beratur td...pantas bergerakk...sbb kaunter ada 4..dan dipecahkan kpd 2 barisan..1 barisan utk baucar..1 lg yg bayar cash...so effisen kan....hehe..aku xtggu lama sgt pun terus turn aku lak...blabalabalaa..still RM70..time harga akak kat kaunter tu kira da hampir RM50..dia tanya nak teruskan jugak ke..da lebih baucar...aku cakap..xpe teruskan je..sy nak..dan akak tu cakap..yeeeahh teruskan perjuangan jgn menyerah kalah ;) HAHAHA..lawak lak ai...aku xkesah laa tambah sikit..cz benda2 aku amek mmg aku nak..huhu..dan akhirnyaa aku keluar je Popular...aku terus text mmber aku cakap nak blah daaa....lgpun dah kul 10 time tu..kedai da nak tutup..lampu belakang da gelap...customer yg baru masukk..sume kuar balik...then aku terfikir abes org yg dah beratur panjang2 tadi tuu camne lak nasib dia ekk....oh myb dorang xpe kot...tggu je laa sampai bayar...yelaa..dah beratur punya panjang...tup tup kedai nak ttp...sape xsakit hati...tp aku rasa Popular professional...dorang akan lepaskan customer yg beratur tuuu sampai dorang ke proses pembayaran di kaunter..so pekerja OT la sikit..huhu..tu aku agak laaa...xtaw la pulak kalau yg beratur tu kena kuar kedai gak ann...




tired day ohhh...balik singgah makan sat, then kami pun pulang ;)
Alhamdulillah...semua ada hikmah kannn...kalau aku pergi Low Yat...myb aku xdapat nak abeskan baucar ni dgn singgah ke Popular..dan tidak mungkin aku dapat beli kasut Vincci nii...sgt berpuas hati lahh dan berbaloi baloii...lain yg nak beli lain yg aku beli..lagi2 kalau nampak kasut T_T

kesimpulannya...hari ni berehat..dan membuat kerja2 sekolah dgn membaca dan memahami artikel2 ini sebelum process article review ini ditaip dan di sycronizekan menjadi sebuah assignment yg bagus.wah! hebat kau jaaaaaaaahhh...aku kena cepat siapkan..cz due date nk awal bulan 4..time tu ada assignment lain nk submit gak.Dan yg paling penting, aku ada join camping kat Pahang..balik2 camp terus kena submit..so xnak laa last minute aku gelabah kan..maka hari ni da kena start progreesssssssss!! yeyeyehhh ;)

ok dah penat membebel dan berkerepek kat sini..wa chiow dulu maa..esok lusa bersarang la ni..assignment da start serabut kehkeh.


tata, Assalamualaikum.

No comments: