Translate

19 Jul 2012

dua kesedihan ku harini

Assalamualaikum

camne nak mula ye, rasa melambak sangat benda nak share cuma..hurm entahla.jari da mula malas.

semalam lagi nak update.nak hurai semua kat sini..tapi si mata dah mengantuk sangat.Ahah..perasan sangat, lately, time cuti ni cepat betul aku tidur..myb siang bz jaga baby.keh keh..[babysit].Percaya atau tidak, movie  yang aku dah amek wat stok cuti ni xterusik sangat...baru tgk 1 movie tu pun mata dah makin me la yu akhirnya ku yu.HAHA.Kalau selalu tu, pantang cuti....masa banyak habis depan lappy.tapi kali ni aku da janji dengan diri..kurangkan habit yang xberfaedah sgt tu..banyakkan amal,ibadat baca benda dakwah yang buat hati lebih tenang.insyaALLAH..ok lah tu tolak tepi, kang orang cakap eh riakknye budak ni, baru belajar agama sikit dah bangga diri.Ok jangan salah paham, naluri hati hanya ingin berkongsi seikhlas hati.mane tahu, sesiapa terbaca ke ape ke kan..haaa...hati dapat hidayah ke tidak tu semua keje DIA.kita kat bawah ni buatlah keje kita..ye dak?

ehh haa kau tengok! tadi nak cite lain..dah tertaip lain.haih tu baru intro..

sebenarnya, hari ni ada 2 benda buat aku lost.sedih.kecewa.[normal lah manusia, tipu kalau xrasa]

1. KUCING GEMUK MANJA dah mati.
sedih bukan kepalang..aku sedih menahan sendu.tak siapa tahu..actually..ni bukan kucing peliharaan aku apetah kucing aku dan family.tapi si Gemuk tu kucing datang dan family aku jenis memberi makan minum kpd mereka mereka yg suka merempat tiada tempat mengadu.aku shortkan cite, balik cuti ni aritu..aku terkejut beruk gak laa..coz nampak kucing gemuk ni..jantan lak tu.hehe nice, sonang koje nak jage..dia sangat manja,baik,caring,peramah...ehh da macam manusia lak ai..haha tp tulah dia..tp kalau yg xtahan agaknye da boleh sepak agaknye dia.tapi since aku ade kat rumah, berani la sepak kucing..aku sepak dia balik..pantang betul lah! oh lari tajuk ni..ok2 kembali cite asal, kucing tu da la gemuk,besar,manja ect..setiap pagi aku bukak pintu..dia dah menunggu.aku usap kepala sikit, dah terbaring dia mintak kasih sayang.dia kacak, encem...aish kalau manusia..memang aku dah jatuh cinta ;)
ehh nak menitis pulak air mata ni..hurm arwah dah xde, aku bebel byk2 pun xguna..tapi tulah.kisah dia hilang dari ahad....aku pelik dah, asal kucing ada sekor je ni..mane si gemuk..setiap hari ku cari dan bertanya.hinggalah tadi..ku terdiam seribu bahasa.adek aku balik futsal, dia ckp dia nampak bangkai si gemuk...*xmampu abeskan cite.maaf
Gemuk..nama panggilanku untukmu..ku titip doa agar kau aman disana hendaknya.doakan aku bahagia didunia ini..janji kita jumpa disana ya ;)


2.TOPAP CELCOM RM10 hilang.
Mungki kesan dari terlalu fikir kematian dan pemergian arwah si Gemuk, maka aku rasa cam biol gak otak ni.kejap je laa..tapi ush aku asyik tanya..kenapakah?kenapa aku lupa!! camni..adek aku baru balik belikan topap celcom tu..then terus bagi aku..aku ambil..dan dan entah camne, aku menyapu...[masih dalam kawasan dapur] tak masuk bilik ag ni.dan lepas sapu, aku tertanya mana topup tadi??! dang! ah sudah kemana aku campakkan benda alah tuu...seploh ringgit la weh..ok orang cam aku rasa seploh ringgit sangat bernilai.sebab aku jenis jarang topup,yelah da jarang msj..ok nak tahu? hampir 10 kali ulang tayang aku duk tawaf 1 dapur tu cari mana pegi kad topap tu.sambil aku berzikir dan berdoa..ye kuasa doa jangan sekali kali perkecilkan taw.aku redha abes....aku diam2 je..sampai mak perasan..tanya aku ape yang aku cari.huhu malu nak cakap aku cari topup tu..dah dekat 2 jam setengah aku duk meliar kat situ!pastu aku cakap gak laa..blablablaaa..semua org duk carikan.huhu.adek aku angah....semua tolong cari.pintu dapur tu pun tah bape kali aku bukak..jenguk kat longkang kalau2 aku tersapu habes masuk longkang.tong sampah...dah berkali aku intai aku selak, tangan bape kali dah basuh.hahaha aku ingat aku sorag je intai kat tong sampah rupanya mak pun.YUP! sumpah...aku langsung xingat...aku cuba relax..aku buat benda lain.aha lantaklah..kalau ade esok esok jumpelah..xde..emm memang bukan rezeki aku..ade lah tu hikmah tuhan beri kan ;)

[tapi aku cam rasa dah terbuang je, khayal ingat pasal kucing mati..aku ni bukan leh caya sangat.topap tu pun leh disangka sampah]


hah pagi semalam aku baru buat lirik baru..sajak baru..spontan idea datang time makan.
cuma xsempat catit dan record.ceh lupe dah ape aku bebel semalam.
well sorang2 xde orang...memang aku suke express benda2 camtu.hheheeh ;)

sempena nak Ramadhan ni, aku doakan semoga kita semua jalani ibadat puasa dengan penuh ikhlas dan mendapat keredhaan  dariNYA.insyaALLAH ;)

nanti bakal update baru khas tentang Ramadhan.Subhanallah..rindu sungguh aku padamu..moga kehadiranmu kali ini membawa lebih bahagia dan .moga amal ibadat ku makin bertambah.insyaALLAH.ameen Ya Rabb


kata hati : jangan kejar hati saye, nanti saye lari.well, saye jinak jinak burung merpati..dah dekat terbang lari.makin dikejar makin lari..cuba tenang2 saje..niat ikhlas..insyaALLAH akan berbalas.ALLAH MAHA TAHU.


kata psykik : hanya minta bahagia dari segala benda.yaa..hanya bahagia...jika kita miskin atau susah namun dengan adanya bahagia apa pun xkisah.jika kita sunyi dan tiada kekasih hati, namun dengan adanya bahagia..tu semua boleh tolak tepi.ALLAH kan ada ;)

2 comments:

Anonymous said...

sabar la sis...semoga sigemuk tenang disana yer...

topup 10 tu betul ke adik ko dah bagi?hehe

selamat menyambut Ramadhan yer...

psyKick sempoi said...

yup yup..aku doakan semua kucing2 aku yg dah jadi arwah dari dulu sampai sekarang ni...moga mereka jadi sahabat dan aman sentiasa disana.

emm xjumpe la bro topup tu..sampai ke harini.
dah xde rezeki ;)
selamat menyambut Ramadhan juge.thanks