Translate

1 Dec 2011

Doa dipermudahkan urusan

ASSALAMUALAIKUM

harini nak share 1 doa ni...dgn rase rendah dirinya....aku tunduk...


Bismiillahirrahmanirrahiimm


"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."


benda baik kite berkongsi ape salahnye la kan..hihi

doa ni dr zaman aku sekolah rendah lagi aku belajar...time sekolah dulu kan ade dapat sehelai kertas yg ade doa2 harus dibaca lepas solat fardhu..selalu murid2 sekolah agama mmg diberi doa ni..so selalu bace bace bace...

naik sekolah menengah..kurang malu.kurang iman..iman dah tipis.
doa ni macam jrg2 dibace sbb mindset ketika tu cakap.pnjgnya nk bace...xyah la bukan igt pon
aku bace doa2 yg biase yg lain dlm bahasa Arab.
...
masuk zaman diploma...lagi laaaaaaaaaa.........tiada lagi cikgu/ustazah igtkan aku pasal doa2 solat
dan segala macam perkara keagamaan dizaman persekolahan.
doa ni............
emmmmmmm hampir luput diingatan
aku lalai,leka,alpa dgn keenakan duniawi ketika itu.
dan kini doa ini ku temui semula setelah beberapa hari yg lepas aku bace doa dalam koleksi doa2 tu.
dan saat terjumpa doa ini dihalaman berape tah...xingat lak ai
aku cam tersentak! sentap.........sbb doa ni la aku lupe sejak sekian lame.
ok doa ini dalam bahasa Arab.

sebenarnya tafsiran bg doa ni lebih kurang same je dgn doa yg setiap hari aku minta kpd ALLAH
cume beza, aku cakap dalam bahasa Melayu..yaa! aku sgt suke berdoa agar ALLAH sentiasa memudahkan urusanku sama ada dunia mahupun akhirat.

heh, kira..jgn tertipulah...bahasa ape sekalipun kita berdoaa..ALLAH tetap paham.
lg feel cakap jawa?eh silakan laahh..haha kesah lak aku.

ok la mate panda dah aku ni..duk taip je HAHA

TATA



Lovely,
hambatuhan_n

No comments: